قیمت لوله پلیکا

 

قیمت لوله پلیکا

لوله‌ پلیکا به خاطر مقاومت در برابر زنگ زدگی، سبکی و استحکام و … برای نقل و انتقالات آب و مایعات مشابه، بسیار کاربردی است.

 

علاوه بر انتقال آب، مایعات کم‌فشار و فاضلاب، از لوله پلیکا برای پوشش و کاور انواع سیم و کابل‌های برق هم استفاده می‌شود. به طور کلی، این لوله‌ها در صنعت ساختمان‌سازی بسیار پرکاربرد هستند.

 

کاربرد لوله‌ پلیکا

 

-          قابل استفاده در سیستم آب و فاضلاب شهری

-          قابل استفاده در سیستم آب و فاضلاب ساختمانی

-          قابل استفاده در سیستم آبیاری و آبرسانی مزارع کشاورزی

-          قابل استفاده در سیستم انتقال جریان برق و الکتریسیته

-          قابل استفاده در انواع سیستم‌های هواکش

-          قابل استفاده در انشعابات آبرسانی از منابع آبی مثل چاه و سد

-          قابل استفاده در سیستم‌های تخلیه آب مثل ناودان و…

مزایای لوله پلیکا

 

-          ضریب انبساط طولی پایین

-          مخرب نبودن انبساط‌های طولی

-          ضریب جریان بالا

-          کاربرد وسیع متناسب با هر محیط و جغرافیا، اعم از مناطق خشک و مرطوب و معتدل و…

-          مقاومت بالا در برابر، حرارت، گرما، اسید، باز و ترکیبات و ناخالصی‌های مخرب

-          محافظت از بو و مزه آب، به خاطر خاصیت ضدزنگ زدگی و رسوب ناپذیری و…

-          امکان نصب آسان با کمترین و ساده‌ترین تجهیزات

اما لوله‌ پلیکا با توجه به موارد استفاده و کاربردهایشان، انواع مختلفی مثل لوله‌ پلیکا فاضلابی، لوله‌ پلیکا انتقال آب‌های تحت فشار، لوله‌ پلیکا انتقال آب باران، لوله‌ پلیکا انتقال آب باران، لوله‌ پلیکا انتقال برق، لوله‌ پلیکا فاضلابی چسبی، لوله‌ پلیکا آبرسانی چسبی، لوله‌ پلیکا مخابراتی و… دارند.

 

آشنایی با کارایی و مقاومت لوله پلیکا

اکثر لوله های مورد استفاده در شبکه های آبرسانی و کشاورزی باید مقاومت بسیار بالایی داشته باشند.

از آنجا که هنگام انتقال آب به قسمتهای مختلف بخش کشاورزی باید از لوله هایی با بدنه قوی استفاده شود ، ممکن است بهترین گزینه لوله پلیکا باشد.

 

به عبارت دیگر ، بهترین لوله پلیکا کشاورزی که مناسب این حرفه و کار جدی هستند ، لوله هایی هستند که به راحتی نصب می شوند و می توانند برای آب با فشار بالا و بسیار بالا استفاده شوند. و می توان از آن به عنوان سطح یا زیر سطح استفاده کرد.

این گروه از لوله ها و اتصالات بسته به منطقه مورد استفاده قیمت مناسبی خواهند داشت.

 

کیفیت لوله‌ پلیکا

 

لوله‌ پلیکا همانند لوله‌های پلی اتیلن نیستند که نشود به آنها افزودنی اضافه کرد و اکثر تولید کنندگان غیر معتبر و غیر استاندارد با اضافه نمودن افزودنی‌ها که معروف به فیلر می‌باشد کیفیت لوله‌ پلیکا را تحت تاثیر قرار می‌دهند و لوله تولید شده شکننده می‌شود.

 

در ظاهر هر چه لوله پلیکا شکننده‌تر و خشک تر باشد به حد غیر استاندارد نزدیک می‌شود و لوله پلیکا استاندارد باید نرم باشد و با هر ضربه‌ای براحتی دچار ترک و شکست نشود.

 

در زمینه تولید لوله‌ پلیکا بسیار ناصادقی و تقلب می شود و هنگام خرید لوله پلیکا به نشان استاندارد , نام تولید کننده و شماره استاندارد بر روی لوله توجه کنید.

 

چون لوله‌ پلیکا که برای پوشش کابل مورد استفاده قرار می‌گیرد را نمیتوان برای انتقال فاضلاب بکار برد و ممکن است از استحکام کافی برخوردار نباشد.

 

هوای سرد چه تاثیری در نصب و استفاده از لوله پلیکا دارد

 

طراحی لوله پلیکا  برای دماهای پایین

خصوصیات طراحی لوله پلیکا در دمای ۷۳ درجه فارنهایت ( ۲۳ درجه سانتیگراد که دمای مرجع برای لوله  پلیکا  است) در نظر گرفته می شود. با کاهش دما، خصوصیات به شرح زیر تغییر می کند:

 

استحکام کششی و مدول الاستیسیته  افزایش می یابد، بنابراین  توانایی لوله پلیکا  به مقاومت در برابر فشارهای داخلی و بارهای خارجی بهبود می یابد.

مقاومت در برابر ضربه کاهش می یابد اما این مورد از ملاحظات طراحی محسوب نمی شود. اگر لوله در خاک مدفون شود، در معرض بارهای ناشی از ضربه قرار نمی گیرد.

 

قیمت مناسب لوله‌ پلیکا

علاوه بر مزایای ممتاز ذکر شده قیمت لوله پلیکا بسیار مناسب و قابل رقابت با سایر لوله های پلیمری، فلزی، چدنی و … می باشند. به طوری که امروزه لوله پلیکا در دنیا یکی از گزینه های اصلی در شبکه های آب و فاضلاب می باشند

 

لوله پلیکا به صورت کلی به 3 دسته زیر  تقسیم بندی می شود

 

-          لوله پلیکا معمولی یا لوله پلیکا فشار ضعیف

-          لوله پلیکا نیمه قوی

-          لوله پلیکا فشار قوی

موارد کاربرد لوله پلیکا معمولی یا لوله پلیکا فشار ضعیف

 

این نوع لوله پلیکا بیشتر برای سیستم تهویه ساختمان ( هواکش ساختمان ) مورد استفاده قرار می گیرد

 

موارد کاربرد لوله پلیکا نیمه قوی

 

لوله پلیکا نیمه قوی بیشتر برای سیستم فاضلاب ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد البته از این نوع پلیکا به عنوان غلاف انواع کابل برق برای محافظ نیز استفاده می شود .

 

موارد کاربرد لوله پلیکا فشار قوی

 

لوله پلیکا فشار قوی بیشتر برای سیستم فاضلاب در صنعت کارخانه ها به علت تحمل فشار بالا مورد استفاده قرار می گیرد البته از این نوع لوله پلیکا نیز به عنوان غلاف انواع کابل برق برای محافظ نیز استفاده می شود .



Comments

Post a Comment